SEO Terimleri Sözlüğü

SEO hizmeti almak isteyenlerin ya da SEO uzmanı olmak isteyen kişilerin sıklıkla karşılaştığı optimizasyon terimleri:

  • Adwords: Tıklama başına ücretlendirme sistemi ile çalışan Google reklam ağıdır.
  • Algoritma: Google tarafından web sitelerinin değerini belirtmek için kullandığı formüldür.
  • Alexa Rank: Sitelerin local veya global anlamda ziyaret edilebilirlik popülaritesini ölçen web sitesidir.
  • ALT Tags: Anahtar kelimelere bağlı olarak oluşturulan ve özellikle fotoğraf üzerinde kullanılan açıklama yazılarıdır.
  • ATW: AllTheWeb arama motorunun kısaltılmışıdır.
  • Back Link: Diğer sitelerden içerikle ilgili alınan bağlantılardır.
  • Bot: Robot kelimesinin kısaltılmış halidir. Belirtilen işi yapar.
  • Browser: İnterneti kullanmaya yarayan tarayıcılara verilen isimdir. Internet Explorer, Mozilla, Opera, Chrome gibi tarayıcılar mevcuttur.
  • Broken Link: Sitenin ulaşılmayan, var olmayan sayfaları veya dosyalarıdır. 404 hatası verir.
  • Click: Türkçesi tıklamadır.
  • Click-Through: Sitenize gelen her tıklamadır.
  • Counter: Sitenin günlük, aylık ziyaretçi sayısını, nereden geldiğini gösteren yazılımlardır.
  • Content: Web site içinde bulunan bilgidir.
  • Cookie: Kullanıcıların bilgisayarında depolanan küçük text dosyalarıdır. Kullanıcının sayfayı bir sonraki ziyaretinde tanınması için kullanılır.
  • Crawler: Arama Motorları tarafından sayfaları taramak için kullanılan bir programdır. Web sayfalarının bulunup endekslenmesini sağlar.
  • CSS (Cascading Style Sheets): Sitenin görselliğini artırmak için kullanılan programlardır.
  • Dead Link: Kullanılmayan link anlamındadır.
  • Description: Sayfaların içerikleri ile ilgili yapılan genel tanım cümlesidir.
  • Directory: Siteleri kategorilendirmek için kullanılan web dizinlerdir.
  • Domain: Site ismidir.
  • Doodle: Google’ın ülkelere özel yaptığı logoya denir. Ünlü kişilikler, olaylar Doodle olabilir.
  • Dynamic Content: Google’ın indeksleyemediği dinamik sayfalara verilen isimdir.
  • Follow: İç ve dış bağlantılara değer vermek için kullanılır.
  • Flash: Macromedia’nın grafik programıdır. Grafikler ilgi çekicidir fakat spider ve robotlar bunları göremezler.
  • Freshbot: Google botlarından biridir. Sık güncellenen siteler için yeni ve popüler içeriği bulur.
  • G.O: Sadece Google için yapılan optimizasyon için kullanılan kısaltmadır.
  • Google Bot: Google’a sayfa indeksleyen Crawler ‘dır.
  • Google Bomb: Google aramalarında hile yapmaya çalışanlara karşı alınan önlemdir. Ceza yöntemi ile işler.
  • H1: Başlık olarak tanımlanır. SEO açısından en çok dikkat edilen HTML etiketidir.
  • Hits: Web sitede bulunan dosyaların karşılığıdır.
  • Home Directory: Sitenin ana içerik sayfasının bulunduğu yerdeki ana dizindir.
  • HTML: Internet üzerinde web sayfası oluşturmak için kullanılan bir betik dilidir.
  • HTTP: HTML dosyalarının aktarımı için kullanılır.
  • Image Map: Aynı resimde ayrı hyperlinkleri farklı alanlara yerleştirmektir.
  • Inbound Links: İki web sayfa arasındaki bağlantı linkleridir.
  • Indexing: URL’lerin farklı kriterlere göre içeriğe eklenmesidir.
  • IP Address: Internet Protocol Address in kısaltmasıdır. Her bilgisayarı internete bağlar ve tekil olarak numaralandırılmıştır.
  • Keyword (Anahtar Kelime): Site metinleri için yazılan ve kullanıcı profillerine göre seçilen sözcüklerdir.
  • Keyword Stuffing: Site sayfalarını gereksiz anahtar kelimelerle doldurmaya denir.
  • Link: Web sitelerinin kullandığı isimlerdir.
  • Link Farm: Arama motorlarında sıra elde etmeyi amaçlayarak oluşturulmuş bir Web sayfasıdır.
  • Linking: Bir Web sayfasından başka bir Web sayfasına geçmek için kullanılan URL’dir.
  • Log Files: Web Server’daki güncel dosyalardır.
  • Meta Tags: Sitenin ana başlıklarındandır. Kodlama şeklinde yapılır ve optimizasyona destektir.
  • Off Page: Page rank faktörüdür.
  • On Page: Güncelleme, düzen ve site haritası işlemleri.
  • Outbound Links: Web sayfanızdan başka bir web sayfasına olan bağlantıdır.
  • Pagerank: Google tarafından oluşturulan site değerlendirme algoritmasıdır.
  • Pay-Per-Click: Arama Sonuçlarında reklam veren kişilerin kullanıcıların ilanlarını tıkladığı kadar para ödedikleri sistem.
  • Portal: Birden çok hizmetin verildiği, interaktif hizmetlerin olduğu sitelerdir.
  • Rank: Web sitesinin sahip olduğu sıradır.
  • Referrer: Yönlendirme sayfalarına verilen isimdir.
  • Sandbox: Yeni sitelerin filtrelenerek arama sonuçlarına girmesini engeller.
  • S.E.M (Search Engine Marketing): Arama Motoru Pazarlama olarak çevrilir. Adwords reklamları en bilinendir.
  • S.E.O (Search Engine Optimization): Arama motoru optimizasyonu olarak tanımlanır. Arama motorlarında ilk sayfalarda görünmek için yapılır.
  • Spam: İstenmeyen ileti, yönlendirme.
  • Tag: Etiket anlamına gelir. Görseller ve videolar için kullanılır.
  • Title: Başlık olarak tanımlanabilir. Sayfaların tanımlanması için kullanılır.
  • Top List: Backlink almak için link alışverişi yapan siteler.
  • Traffic: Ziyaretçi yoğunluğu.
  • URL (Uniform Resource Locator): İnternet kaynağına ulaşabilmek için verilen link.
  • Visitor-User: Sitenizi ziyaret eden kişiler ya da kullanıcılar.
  • Web Master: Web master sitesini geliştiren kişi anlamındadır.
seo terimleri sözlüğü
seo terimler sözlüğü
seo terimleri
www.seodestek.com.tr
Seo Fiyatları
Referanslar
www.seodestek.com.tr
Seo Fiyatları
Referanslar