SEO Uzmanı – Kurumsal SEO Danışmanlık Hizmetleri

SEO Uzmanı, arama motorlarına ilk sırada yer almanızın anahtarı…

Arama motorlarına ilk sıralarda yer almayı her firma ister. Ancak bunu herhangi bir yardım olmadan gerçekleştiremez. Örneğin İstanbul’da bir otel işletiyorsanız, “İstanbul otelleri” yazıldığında ilk sırada çıkmayı istersiniz. Böylece potansiyel müşterilerinize ulaşmış ve gelirlerinizi artırmış olursunuz. Bahsettiğimiz durumun ne kadar önemli olduğunu anladıysanız aklınızda hemen  “Google’da ilk sıraya nasıl çıkarım?” sorusu canlanmıştır. Sorunuzun cevabını SEO uzmanları vermektedir.

Seo Uzmanı Nedir? / Kimdir?

SEO Uzmanı, arama motorlarında web sitelerinin görünür olması için gerekli olan iyileştirme çalışmaları için yapılan seo analiz, değerlendirme, uygulama, takip ve raporlama süreçlerinin tamamını yürüten kişidir.

Yani; SEO Uzmanı herhangi bir web sitenin belirli hedef kelimelerde arama sonuçları içerisinde görünür olmasını sağlayan kişidir. Arama motorlarının kriterleri ile web sitelerine yön verirler.

SEO Uzmanı Ne İş Yapar?

SEO Uzmanı, yukarıda da bahsettiğimiz gibi web siteleri için arama motoru optimizasyonu yapar. Ancak sadece bu alanla kısıtlı kalmayarak sektörün gelişimi, rakiplerin çalışmaları ve sitenin anti SEO ile karşılaşması durumunda alınacak tedbirlere hakim olması gerekir.

  • SEO uzmanı ilk olarak hangi siteyi hangi kelimelerde üst sıralara taşıyacağını analiz eder.
  • Sitenin ara yüzünde bulunan, kullanıcı dostu olmayan kodlama hatalarını ve SEO’ya uygunluk teşkil etmeyen kısımları düzenler.
  • Anahtar kelimelerin rekabetini ve aranma sıklığını kontrol eder ve kendisine ayrılan bütçeyi etkili bir biçimde kullanır.
  • Arama motorları kriterlerine uygun içerikleri hazırlar ya da editörlerine hazırlatır. Bu metinler üzerinde gerekli düzenlemeleri yapar. Hedef kelimeleri dağıtır.
  • Çeşitli webmaster platformlarında yer alan backlink satış konularını ciddi şekilde takip ederek, müşteri ile bu kişiler arasında bir köprü görevini üstlenir.
  • Sektörde ilgili siteler ile link alışverişi yaparak sitenin tanıtımını yapar.
  • Reklam kampanyaları oluşturur ve arama motorlarının dikkatini çeker.
  • Farklı analiz ve tanıtım araçları kullanarak web sitesi için gerekli düzenlemeleri yapar.

SEO uzmanları, işe başlamadan önce sözleşme imzalamalı ve sözleşmesine sadık kalarak periyodik olarak çalışmalarını raporlamalıdır. Aksi taktirde web sitesinin gelişimi gözlemlenemez.

SEO Uzmanı Nasıl Olunur?

Günümüzde binlerce kişi SEO’nun gelişiminin farkına vararak bu alanda uzmanlaşmak istiyor. SEO Uzmanı olmak için herhangi bir üniversiteden mezun olmak gerekmiyor. SEO uzmanı olmak isteyenlerin ilk yapması gereken arama motorlarını takip etmek oluyor. Google, Yandex ve Bing gibi arama motorları, sitelerin optimizasyonunun nasıl sağlanması gerektiği konusunda kişiye detaylı bilgiyi veriyor. Böylece SEO uzmanları bu tür platformları sıklıkla ziyaret ederek, yeni teknolojik, teknik bilgilere sahip olabiliyorlar.

www.seodestek.com.tr
Seo Fiyatları
Referanslar

SEO Uzmanı Olmak İçin Ne Yapmalı?

SEO uzmanı olmak isteyenler öncelikle öğrenmeye ve araştırmaya açık olmalılar. Bu alanda verilen eğitimlerden yararlanarak kendilerini geliştirebilirler. Alanları hakkında yayınlanan makaleleri okuyarak ve sürekli uygulama yaparak işlerinde uzmanlaşabilirler. Ayrıca:

Programlı Çalışma: SEO çalışmalarını programlı bir şekilde gerçekleştirmelidirler. SEO uzmanı niteliğini kazanmak isteyenler düzenli bir şekilde çalışarak her web site optimizasyonunun aşamalarını planlamalıdırlar.

Analitik Düşünme: Analiz becerisine sahip olma, değerlendirme ve karar verme yetisi, hataları anında çözebilme ve kriz yönetiminde başarılı olma SEO uzmanı için gereklidir.

Etik ve İyi Niyet: SEO uygulamaları kötüye kullanıma açıktır. Bu nedenle kişinin ahlaklı ve etik olması gerekir. Web siteleri için kötü sonuçlanacak uygulamalara başvurmaması gerekir.

Gelişim: SEO uzmanı, bilgilerini ve tekniğini sürekli geliştirmelidir. Optimizasyon mantığı sürekli güncellendiği için kişinin de kendisini bu bağlamda geliştirmesi gerekir.

Ayrıca SEO Uzmanları:

  • Temel düzeyde domain ve hosting yönetimi bilmelidir.
  • Yazılım ve kodlamalar hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
  • Google webmaster araçlarının tüm özelliklerini kullanabilmelidir.
  • SEO analiz araçlarını kullanabilmelidir.
  • Google Analytics bilgisi olmalıdır.
  • Google Adwords Keyword Planner aracını kullanmayı bilmelidir.
  • Rakip ve sektör incelemesi yapabilmelidir.
  • Site içi anahtar kelime yoğunluğunu tespit ederek ihtiyaçları belirlemelidir.
  • Google indexleme kriterlerini bilmelidir.
  • Link kaynakları bulabilmeli bunlar üzerinden en doğru paylaşımları yapabilmelidir.
  • Site haritası, robots.txt ve htaccess dosyası kontrollerine hakim olmalıdır.
  • Algoritma güncellemelerini takip ederek sorunları çözmelidir.
  • Sitenin yaşadığı ani düşüşlerin sebeplerini tespit edebilmeli ve sorunları çözmelidir.

SEO Uzmanlarının Kullandıkları Yöntemler Nelerdir?

SEO uzmanları web sayfalarının optimizasyonunu yaparken iki farklı yöntemden faydalanabilmektedirler.

  • Beyaz Çalışmalar (White Hat)
  • Siyah Çalışmalar (Black Hat)

Kurumsal SEO Nasıl Yapılır?

Web sitelerini ilk sıralarda çıkarmak isteyen firma sahipleri SEO uzmanları aracılığı ile optimizasyon çalışmalarını yaptırırlar. Kurumsal SEO olarak nitelenen bu çalışmalar şirketlerin profesyonel web sitelerine uygulanan genel arama motoru optimizasyonudur.

Yani SEO çalışmalarının bir kuruma yönelik olarak yapılmasına kurumsal SEO denir. Sadece firmanın web sitelerinin yönetilmesi, tanıtım, kampanya, link alışverişlerinin yapılması kurumsal SEO’ya girer. Firma odaklı çalışılan bu sistemde uzmanımız itina ile sitenin arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağlayacak çalışmaları gerçekleştirir.

Kurumsal firmaların beklentilerine uygun olarak yapılan çalışmalar, çeşitli hedef anahtar kelimelerde, başta Google olmak üzere Yandex, Bing arama motorlarının doğal arama sonuçlarında üst sıralarda görüntülenmesini sağlar.

Kurumsal SEO yapılırken;

  • İlk olarak sektör ve rakip analizi yapılır.
  • Hedef kelimeler seçilir.
  • Bölge bazlı kelimeler de firmanın isteğine göre kullanılabilir.
  • Firmanın sektörüne göre kelime seçimi yapılır.
  • Sektörün hedef kitlesinin neler beklediğini özenle inceleyerek yapılan çalışmalar şekillendirilir.
  • Firmanın web sitesine ziyaretçi çekecek konular ve kampanyalar oluşturulur.
  • İçerik ve görsel optimizasyon yapılarak site daha faydalı hale getirilir.
  • Farklı web siteleri ile link alışverişi yapılarak kampanyalar yayınlanır.

Kurumsal SEO Danışmanlığı Nasıl Yapılır?

Kurumsal SEO danışmanlığı oldukça önemlidir. Firmayı internette dikkat çekici hale getirmek için yönlendirme gereklidir. Bunu yapacak olan SEO uzmanları, öncelikle danışmanlık hizmeti vererek atılacak adımları ve siteyi yükseltme planlarını paylaşırlar.

Kurumsal SEO danışmanlığı yaparken aşağıdaki maddeler sırasıyla takip edilerek süreç işleyişe geçirilir:

  • Rakip analizi
  • Müşteri sitesinin analizi
  • Anahtar kelime araştırması
  • SEO stratejisinin oluşturulması
  • İçerik stratejisinin oluşturulması
  • Sosyal medya planlarının SEO stratejisine göre yapılması
  • Aylık ve yıllık hedeflerin planlanması
  • Raporlama

Planlanan sıralama ışığında firmanın web site eksikleri tespit edilerek ihtiyaçları karşılanır. Belirli hedef kelimelerde yükseltilen sitenin kalıcı olması için düzenli güncellemeler yapılır. Kurumsal SEO danışmanlığı sadece belirli bir süre için değil, web sitesinin yayın hayatı boyunca devam eder.

Seo Analizi
Teklif İste
Seoman