Google Harita Sıralamasında İlk Sırada Olmanın Avantajları

Google’da sadece hedef kelimelerde ilk sırada olmak başarılı bir SEO çalışması yapmış olduğunuz anlamına gelmiyor. SEO artık anahtar kelimelerden bağımsız olarak farklı açılardan yapılacak iyileştirmelerden faydalanıyor. Yani siz dilediğiniz kadar SEO dostu makale yazıyor olun sosyal medya çalışması yapmazsanız istediğiniz sıraya gelemezsiniz.

Google her geçen gün geliştirdiği algotirması ile birlikte SEO kriterlerine yeni eklemeler yapıyor. Bunlardan en iyi bildiklerinizden biri de harita kaydı olsa gerek. Kullanıcı deneyimini olumlu hale getiren özelliklerden biri olan harita kaydı, sıralamada liste başı olmanızı sağlıyor.

Harita Sıralamasının Avantajları

Son zamanlarda trend olan Google firma kaydı bölgesel arama sonuçlarında, kişilerin konumlarına en yakın yerleri bulmasında etkili olmaya başladı. Özellikle yerinde hizmet veren kuruluşlar için avantajlı bir özellik olan harita kaydı, site sıralaması yüksek olmayan markalar için etkili olacaktır. Önceliği ziyaretçide aşinalık oluşturmak ve satışlarını artırmak olanların harita kaydı yaptırması gerekir.

Örneğin İstanbul’da hizmet veren bir araba kiralama firması için Google İstanbul’daki ve coğrafi konumunuza yakın olan firmaları üst sıralarda listeleyecektir.

haritalarda-ilk-sirada-cikmak-1

haritalarda-ilk-sirada-cikmak-2

Gördüğünüz gibi Zuhratbaba Mahallesi/ Bakırköy konumuna en yakın firmaları Google bize gösteriyor. Burada listelenenler Bakırköy içerisindeki firmalardan oluşuyor. Eğer daha fazla sonuç görmek isterseniz karşınıza çıkan listenin altında yer alan “Daha fazla araba kiralama” yazısına tıklamanız gerekir. böylece lokasyona bağlı olarak yakın çevrede yer alan diğer tüm firmalar listelenme görebiliriz. Google map kaydı yaptırarak “Ben buradayım!” demiş olursunuz.

haritalarda-ilk-sirada-cikmak-3

Harita Sonuçlarında Üst Sırada Olmak İçin Yapmanız Gerekenler

Eğer arama motoru kullanıcıları daha fazla sonuç görmek istemezse sadece ilk 3 firmayı aralar. Kullanıcı algısında bu firmaların en iyi olduğu görüşü oluşur. Eğer siz de bu 3 firma arasında yer almak istiyorsanız:

  • Google haritalar kaydınızı yaptırmalısınız.
  • Foursquare kaydınızı yaptırmalısınız ve kullanıcıların check-in yapma sayısını artırmalısınız. Bu durum Google’a sık ziyaret edilen bir işletme olduğunuzun mesajını verir.
  • Firma rehberlerine kayıt yaptırmalısınız. Arama sonuçlarında rehberler de listelenmektedir.
  • Google yerel işletme kaydınızı yaptırmalısınız. En yakın arama sonuçlarında sizin çıkmanızı sağlar.
  • Google Plus kaydınızı yaptırmalısınız. Bu çalışma da hedef kelimelerin coğrafi aramalarında sayfanızın görünmesini sağlar.
  • Facebook yerel işletme kaydınızı yaptırmalısınız.
  • Farklı forum ve sarı sayfa sitelerine kaydınızı yaptırmalısınız.

Harita sonuçlarından sitenize gelen ziyaretçiler hit oranınızı artırarak rakiplerinizin önüne geçmenizi sağlayacaktır. Fiziksel olarak doğrulandığınız zaman haritalardaki görünürlüğünüz de artar.

Chack-in, paylaşım sayısı, ziyaretçi yorumları sıralamanızı etkileyecektir. Daha fazla kişiye ulaşmak ve markanızı duyurmak istiyorsanız yararlanmanız gereken optimizasyon unsurlarından biri de harita kaydıdır. Web ajansları sizin için Google harita kaydı hizmeti vermektedir. Rakiplerinizle yarışırken onları geçmenize imkan verecek her unsuru değerlendirmelisiniz.