Google Play Store Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Google play store optimizasyonu ve daha fazlası makalemizde…

Google Play Store dünyanın en büyük uygulama indirilen sistemi. Kullanıcıların %80’î hedef kelimelerde karşılarına çıkan uygulamaları sorgusuzca indiriyorlar. Araştırmalar, günümüzde insanların mobil cihazlarında günde 2 saat civarında bir süre harcadığını ortaya koyuyor. Bu sürenin çoğunu sosyal medya hesapları ve oyunlar alıyor. 2017 yılı sonunda 15 milyon ücretli, 250 milyon da ücretsiz indirme yapmış olacağız ve bu 100 milyar dolarlık bir pazar demek.

Avrupa’da %55’lik bir mobil internet kullanımı olduğunu düşünürsek bu pazarın daha çok gelişeceğini söyleyebiliriz. ASO yani App Store Optimization, Türkçe karşılığı  “Mobil dünyanın SEO”su olarak tarif edilen kavram bu nedenle daha sık karşımıza çıkıyor. ASO bir uygulamanın App Store’da sırasını yükseltmektir. Daha yüksek sırada olan uygulamalar, daha kolay bulunur ve indirilirler.

Google Play Store’da her geçen gün artan uygulama rekabeti nedeniyle optimizasyonun önemi artmaktadır. App Store Optimizasyonu için öneride bulunursak eğer:

Uygulama adında anahtar kelime geçmeli

Kullanıcılar aradıkları uygulamayı hedef kelimelerde ararlar. Eğer futbol oyunu tasarladıysanız uygulama adınızda futbol oyunu ya da futbol kelimesinin geçmesinde yarar var. Ayrıca öyle bir isim seçmelisiniz ki hem kullanıcıyı etkilesin hem de uygulama adını gören kullanıcı içeriği anlasın. Yani:

  • Lose It! – Kilo Verme ve Kalori Hesaplama Uygulaması
  • SoundCloud – Müzik Keşfi Uygulaması
  • CardMunch – Linkedln Ticari Kart Okuyucu Uygulaması
  • Calzy – Akıllı Hesap Makinesi Uygulaması
  • Cinema – Film Veritabanı Uygulaması
  • VEVO – Ücretsiz Müzik Videoları İzleme Uygulaması
  • TuneWiki – Şarkı Sözleri Uygulaması

Alakalı kelimeler kullanın

Rakiplerinizden önde listelenmenizi sağlayacak bir diğer unsur da alaka. Çok araması var diye araba yarışı kelimesini sözlük uygulamanıza isim yapamazsınız. Anahtar kelimenin aramayla olan ilgisi ve aramadaki hacim oranı ASO açısından önemli bir rol oynamaktadır.

Dikkat çeken bir uygulama logosu tasarlayın

En uygun başlığı ve anahtar kelimeyi seçip kullandıktan sonra gören kişide beğeni ve merak uyandıracak bir uygulama logosu hazırlamalısınız. Sade ancak arama yapan kişiyi durduracak, sayfanıza yönlendirecek ve uygulamayı indirmesini sağlayacak akılda kalıcı ve yaratıcı bir logo seçmelisiniz. Bu logoyu yıllarca kullanacağını ve uygulamanız ile özdeşleşeceğini unutmayın. Bakıldığında uygulama içeriğini hatırlatacak seçimler yapın.

Bazı çarpıcı uygulama ikonlarına göz atalım:

google-play-ikonlar

Uygulama profil sayfanız ilgi uyandırsın

Uygulama ekran görüntülerini uygulamanızın nasıl çalıştığı hakkında bilgi vermek için kullanın. Kısa bir açıklama ve kaliteli bir görüntü sunumu uygulamanın ne hakkında olduğunu açıklayacaktır. Profilinize özen göstermeden uygulamayı satmaya çalışırsanız büyük zarar görürsünüz. Kendi sayfasına özen göstermeyen bir uygulamanın kullanıcı için yararlı olması söz konusu olamaz.

Ayrıca Google Play Store optimizasyonu yaparken kullanıcının yorum yapmasına da olanak tanımalısınız. Kişilerin kullanım deneyimlerini paylaşmaları başkaları için referans olacaktır. Olumsuz yorumlardan ise ders çıkarmanız gerekir.

Google Play Store optimizasyonu yaparken

  • Apptamin
  • Flurry
  • MobileDevHQ
  • Apptentive gibi araçlardan da yararlanarak çalışmanızı tamamlayabilirsiniz. Uygulamanızın güncel olması gerektiğini de gözden kaçırmayın!