Yerel Arama Sonuçlarını Etkileyen 30 Faktör

Local yani yerel arama sonuçları son zamanlarda bölgesel çalışan firmaların ilgi odağı oldu. Ayrıca yerel aramalara Google’ın da önem vermesi ile yerel aramalar SEO’daki güçlü yerini aldı.

Hedef kelimelerinizi hizmet bölgenize göre daralttığınızda bu alanda yapılan aramaların size döndüğünü rahatlıkla göreceksiniz. Kullanıcılar da özellikle hizmet almak için arama motorlarını kullandıklarında kendilerine en yakın firmaları görmekten memnuniyet duyacaklar. Peki yerel arama sonuçlarında üst sırada yer almak için ne yapmanız gerekiyor?

yerel arama

  1. Site açılış sayfasında ülke ve şehir bilgilerinin yer alması
  2. Domain ve sayfa otoritesinin yüksek olması
  3. Kaliteli backlinkler
  4. Ana sayfaya gelen backlinklerin kalitesi
  5. Aranılan şehirdeki fiziksel adres
  6. Yerel alıntı bilgilerinin sayısı ve otoritesi
  7. Alan adında ürün ve hizmetlerin anahtar kelimelerinin yer alması
  8. Ana sayfadaki başlık etiketlerinde şehir ve semt bilgilerinin bulunması
  9. Yerel alıntı bilgilerinin tutarlılığı
  10. Açılış sayfalarına gelen backlinklerin çeşitliliği
  11. Site sayfalarındaki başlıklarda ülke ve şehrin belirtilmesi
  12. Hakkımızda sayfası ve HTML de bulunan NAP bilgilerinin uyuşması
  13. Web site URL’sinde coğrafi anahtar kelimelerin bulunması
  14. Domaindeki backlink sayısı
  15. Ana sayfaya alınan backlinklerin yer öğesi içeren kelimelerden gelmesi
  16. Arama yapan kullanıcı ve işletme arasındaki uzaklık
  17. Ana sayfalara aynı bölgeli domainlerden gelen backlinklerin sayısı
  18. Domaine gelen backlinklerin lokasyon öğesi içeren anahtar kelimelerden gelmesi
  19. hCard / Schema.org ‘da NAP bilgilerinin bulunması
  20. Gazete ve blog yazıları gibi düzensiz alıntı bilgilerinin kalitesi
  21. Yerel alıntı bilgilerinin miktarı
  22. Adresin yerel bölge merkezine yakınlığı
  23. Açılış sayfalarına gelen yeni linklerin edinilme hızı
  24. Bölgesel olarak ilişkili domainlerde bulunan yerel alıntı bilgilerinin miktarı
  25. Kişisel olarak doğrulanmış işletme sayfaları
  26. Ana sayfa açılış süresi
  27. Açılış sayfasına alınan linklerin çeşitliliği
  28. Sosyal medya paylaşımlarında lokasyon bazlı çalışma
  29. İçeriklerde lokasyon bazlı kelimelerin yer alması
  30. Görsel etiketlerde lokasyon hedefli kelimeler kullanma

SEO firmaları da sürekli güncellenen Google algoritmalarına ayak uydurmak için yerel arama sonuçlarına da ağırlık vermesi gerekiyor. Sitenizde kurduğunuz local düzen kullanıcıların size daha hızlı ulaşmasını sağlayarak rakiplerinizi geride bırakmanızı sağlar. Yeni açılan firmalar ve web siteleri için yerel SEO yapmak daha hızlı sonuç verir.

SEO Fiyatları; Sitenizin İhtiyacına Göre Fiyat Değerlendirmesi.